Аналіз роботи ШМО вчителів фізики, математики та інформатики за 2016-2017 н.р.
У 2016-2017 н.р. ШМО вчителів математики, інформатики та фізики провело 5 планових засідань, на яких обговорювалися проблемні теми школи та шкільного методичного об’єднання. Крім тою, на засіданнях піднімалися та обговорювалися такі важливі питання:
-
вивчення вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів 8-х класів;
-
про організацію навчально-виховного процесу у 8-х класах загальноосвітніх навчальних закладів і вивчення базових дисциплін в основній школі;
-
навчально-методичне забезпечення та його ефективне використання в навчально-виховному процесі;
-
обмін досвідом з питань підвищення проектної діяльності учнів;
-
стан роботи з обдарованими дітьми та шляхи його вдосконалення;
-
підготовка та участь учнів школи в районних олімпіадах та конкурсах згідно з графіком;
-
учитель сучасної школи, методична майстерня;
-
стимулювання соціально-професійної мобільності учасників навчально-виховного процесу;
-
опрацювання нормативних матеріалів МОН України про підготовку та проведення ЗНО, ДПА;
-
нові навчальні програми учнів 8 класів;
-
проблеми формування мотивації навчальної діяльності школярів за сучасних умов;
-
результативність в олімпіадах;
-
вивчення нормативних документів МОН України про закінчення навчального року.
Обговорювалися питання практичного характеру: ведення предметних сторінок журналу, ведення зошитів, планування уроків, участь в олімпіадах, конкурсах. Вчителі відвідували й обговорювали переглянуті один в одного уроки, ділилися набутим практичним досвідом. Брали активну участь у олімпіадах, конкурсах.
Проведено тиждень фізики, математики та інформатики.
У 2016-2017 навчальному році педагоги, члени методичного об'єднання вчителів математики, фізики та інформатики працювали над вирішенням першочергових завдань та виховання учнів у сучасних умовах. Вся ця робота була спрямована на реалізацію основного питання: ««Впровадження компетентнісно орієнтованого навчання і виховання, створення умов для самореалізації учителя та учня» з урахуванням рівня організації навчально-виховного процесу, особливостей складу учнів, вчителів. Ця проблема органічно поєднується із запровадженням у практику роботи елементів змішаного навчання:
-
педагогічна майстерність як духовне спілкування вчителя з учнями на рефлексійній основі;
-
організація особистісно-орієнтованого навчання та майстерність вчителя в активізації пізнавальної діяльності учнів;
-
розвиток логічного мислення шлях до формування креативної особистості; майстерність учителя в активізації пізнавальної діяльності школярів на уроках математики, фізики;
-
застосування інформаційних технологій на уроках;
-
удосконалення форм і методів навчання на уроках.
Аналіз роботи показав, що вчителі за цей навчальний рік значно підвищили науково-теоретичний та методичний рівень викладання предметів, впроваджують в свою роботу нові форми, методи та технології, весь час знаходяться в творчому пошуку.
У процесі роботи виправдали себе такі форми як моделювання уроків, індивідуальна та групова робота із слабо встигаючими та обдарованими учнями, корекція знань учнів на основі діагностичної діяльності вчителя, розвиток здібностей і природних обдарувань учнів, підвищення в учнів мотивації до навчання, вирішення педагогічних ситуацій і завдань, розробка складних тем програми, ознайомлення вчителів із досягненнями психолог- педагогічної науки, прогресивним педагогічним досвідом, огляд новинок педагогічної та методичної літератури тощо.
Виходячи з аналізу підсумків навчально-виховного процесу за минулий навчальний рік, результатів діагностування педагогів, методичне об'єднання в наступному навчальному році працюватиме над вирішенням таких проблем:
-
вивчення та впровадження в практику досягнень психолого- педагогічної науки, прогресивного педагогічного досвіду;
-
здійснення заходів, спрямованих до переходу на повни зміст, структуру навчання в середній школі;
-
використання задач прикладного характеру з метою формування математичних компетентностей учнів;
-
оволодіння навичками самоаналізу, інноваційними технологіями, найдосконалішими формами, методами та прийомами навчання учнів школи;
Члени методоб'єднання брали участь у обласному етапі ярмарку педагогічних ідей. Вчителі зміцнювали матеріальну базу кабінетів, працювали над поповненням кабінетів дидактичним матеріалом, наочністю. Усі вчителі виготовляють необхідний дидактичний матеріал. Вчителі-члени методоб’єднання активно займаються самоосвітою та самовдосконаленням.
На канікулах вчителі школи та філій під керівництвом Кравцова Г.В. проводили з учнями практичні заняття «Основи алгоритмізації таа програмування».
Поряд з позитивними результатами в роботі методоб'єднання виявлені недоліки , а саме:
-
Не досить активно впроваджуються інформаційні технології навчання, зокрема, на уроках математики, що пов’язано з відсутністю ІТ-оснащенням кабінетів математики;
-
Низький рівень підготовки учасників обласного етапу предметних олімпіад (відсутність методичних рекомендацій ХАНО; шкільні програми рівню стандарт та академічного рівня не дозволяють дітям отримувати високі результати у ІІІ етапі предметних олімпіад);
-
Відсутня участь учнів в роботи МАН з фізики та математики;
-
Невисокий рівень участі членів методоб'єднання в обласному ярмарку педагогічних ідей;
-
З об'єктивних причин не ведеться гурткова робота.
|