Середа, 15.05.2024, 14:54
Сайт вчителя математики Гонтар Марини Вікторівни
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
дані про ШМО [1]
2017-2018 н.р. [5]
2018-2019 н.р. [16]
ШМО 2019-2020 н.р. [9]
ШМО 2019-2020 н.р.
Методичний кейс 2020-2021 [8]
ШМО 2021-2022 н.р. [3]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 26
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Методичне об'єднання » 2018-2019 н.р.

Аналіз роботи ШМО за ІІ семестр 2018-2019 н.р.
27.08.2019, 19:19

Аналіз роботи ШМО вчителів

математики, інформатики та фізики

 за ІІ семестр 2018-2019 н.р.

 

Ткачова Марина Вікторівна,

керівник ШМО вчителів

фізики, математики та інформатики

 

 

Робота  спільного методичного об’єднання вчителів математики, інформатики та фізики базується на принципах дитиноцентризму, компетентнісно орієнтованого навчання.

Методичне об’єднання продовжило свою роботу з січневого засідання, де всі члени ШМО ознайомилися з аналізом  роботи ШМО за І семестр 2018-2019 н.р. , аналізом результатів ІІ етапу предметних олімпіад та ходом підготовки учнів до ІІІ етапу. Всі члени ШМО звітували про самоосвітню діяльність, виконання програми та якість знань учнів. Було оговорено питання цифрової компетентності учителя та учня.

Всього за ІІ семестр 2018-2019 н.р. проведено 3 планових та 5 позапланових засідань, на яких обговорювалися проблемні теми школи та шкільного методичного об’єднання.

Крім тою, на засіданнях піднімалися та обговорювалися такі важливі питання:

  • Ознайомлення з матеріалами ЕПД та методичними доробками вчителів, що атестуються.
  • Про підготовку до ДПА учнів 9-х класів
  • Про підготовку до ЗНО учнів 11 - х класів
  • обмін досвідом з питань впровадження кейс-технологій;
  • стан роботи з обдарованими дітьми та шляхи його вдосконалення;
  • результативність в олімпіадах;
  • навчання учнів за формою ектерну.
  • Впровадження STEM-освіти в навчальний простір.

 

Всі члени МО займалися самоосвітньою діяльністю та сомовдосконаленням, працювали над підвищенням своєї педагогічної майстерності та вивченням ефективного досвіду колег, відвідуванням вебінарів тощо. Крім того ефективно впроваджують в свою роботу нові форми, методи та технології, весь час знаходяться в творчому пошуку.

Під час атестації Ткачнко О.В. підтвердила І кваліфікаційну категорію, вчителі Бурлачка Л.А. та Ткачова М.В. отримали І категорію, а Курочка О.Ю. отримала ІІ категорію.

На уроках та факультативних заняттях проводиться робота з підготовки учнів 11х класів до ЗНО. У вересні 2018 року учнів було ознайомлено з формами тестових завдань та з програмою ЗНО з математики, вимогами до їх розв’язку та критеріями до їх оцінювання. Постійно проводилося ознайомлення з варіантами онлайн-курсів з підготовки до ЗНО з математики, проводиться робота з мотивації учнів до самостійної підготовки до ЗНО, індивідуальна робота з проблемних питань, що виникли в учнів під час самопідготовки до ЗНО. Учні ознайомлені з різницею ЗНО та ДПА з математики. Протягом ІІ семестру учні продовжувати опрацьовувати завдання ЗНО попередніх років, а також завдання у форматі ЗНО за темаи.

 

Виходячи з аналізу підсумків освітнього процесу та роботи шкільного методичного об’єднання за минулий навчальний рік, можна зробити висновок, що ШМО працює на достатньому рівні, але, звичайно, є певні недоліки, над якими треба більш ретельно працювати:

  • Не досить активно впроваджуються інформаційні технології навчання, зокрема, на уроках математики, що пов’язано з відсутністю програмного та ІТ-оснащення кабінетів математики;
  • Відсутня участь учнів в роботи МАН з фізики та математики;
  • Невисокий рівень участі членів методоб'єднання в обласному фестивалі «Добрих практик освітян Харківщини», «Майстри педагогічної справи презентують» та інших конкурсах.
  • Низький результат учасників обласного етапу предметних олімпіад – найбільший недолік.

Причини низької результативності роботи з обдарованими дітьми у підготовці до ІІІ етапу предметних олімпіад:

  • відсутність методичних рекомендацій ХАНО, про які всі вчителі області просять не перший рік;
  • шкільні програми рівню стандарт та академічного рівня часто не дозволяють дітям отримувати високі результати у ІІІ етапі предметних олімпіад;
  • навантаження навчального плану закладів середньої освіти, певна річ, не дає можливість учневі в повній мірі займатися окремим предметом, проте практика вільного відвідування на час підготовки практично зводить нанівець систему загальної освіти, що часто призводить до низьких результатів вивчення інших предметів у переможців олімпіад.
  • частина учасників недостатньо засвоїла програмовий матеріал, має низький рівень дослідницьких здібностей, не вміє використовувати теоретичні знання на практиці, аргументовано висловлювати свою думку;
  • найскладнішими для учасників залишаються завдання творчого характеру, які потребують синтезу знань, самостійної роботи та неординарного мислення;
  • відсутня системна психологічна підготовка школярів, спрямована на вироблення вмінь не пасувати перед труднощами, виважено діяти в нестандартних ситуаціях;
  • відсутність якісного випереджаючого навчання учнів, які беруть участь в предметних олімпіадах;
  • слабка науково-технічна, науково-дослідницька та експериментальна база навчальних закладів для роботи з обдарованою молоддю;
  • робота на індивідуальних заняттях є фактично повторенням вивченого для учнів, які пропустили уроки за станом здоров’я або з метою заповнення прогалин у програмних знаннях та уміннях ;
  • всі вчителі області та КВНЗ «ХАНО» вважають доцільним здійснити розподіл учасників у ІІІ етапі предметних олімпіад на окремі тури для учнів, що навчаються за профільними рівнями, та тури для учнів, що навчаються за програмами академічного рівня та рівня стандарту, оскільки остання (програма рівня стандарту) взагалі не передбачає участі школярів ні у вищіх етапах предметних олімпіад, ні у тестуванні ЗНО, а розглядає лише основні питання предмету та розвнайпростіших задач.

 

Провівши аналіз роботи ШМО за минувший навчальний рік, можна сформулювати пріоритетні напрямки подальшої діяльності з метою усунення зазначених недоліків

Основні завдання МО на 2019-2020 навчальний рік:

  1. Спрямувати роботу  ШМО на вивчення основних стратегічних завдань оновлення освіти та нормативної бази.
  2. Забезпечувати реалізацію вчителями змісту та вимог нового Державного стандарту повної загальної середньої освіти, нових навчальних програм з математики, фізики та інформатики.
  3. Забезпечувати оптимізацію освітнього  процесу із застосуванням діяльнісного, компетентісного та особистозорієнтованого підходів, інноваційних методів навчання, здійснення міжпредметних зв’язків та реалізацією наскрізних змістовних ліній.
  4. Підвищувати професійну кваліфікацію вчителів МО, використовуючи навчальні семінари, курси підвищення кваліфікації, круглі столи, засідання МО.
  5. Працювати над постійним підвищенням якості викладання предметів як засобу підвищення ефективності уроку, професійної майстерності вчителя.
  6. Розвивати пізнавальні інтереси, творчі та інтелектуальні здібності, практичні навички учнів на основі педагогіки партнерства в умовах реалізації компетентнісного підходу та принципу дитиноцентризму.
  7. Повніше використовувати можливості навчальних програм з предметів для індивідуально – диференційованого підходу до навчання.
  8. Поглиблювати знання з ряду предметів (фізика, математика, інформатика), залучаючи учнів до олімпіад, конкурсів, науково-дослідницьких робіт.
  9. Продовжити активне впровадження кейс-технологій в освітній діяльності.
  10. Робота з реалізації STEM-освіти.
  11. Робота у фокусних групах.
  12. Організувати обмін досвідом між вчителями району.
  13. Забезпечувати допомогу для молодих спеціалістів,  новоприбулих спеціалістів.
  14. Формувати активну громадську позицію вчителів та учнівської молоді.
  15. Проводити методичні семінари-практикуми з різних предметів на рівні ООЗ, району.
  16. Організовувати взаємовідвідування уроків колег, майстер-класи від вчителів-професіоналів та методистів.

 

Категорія: 2018-2019 н.р. | Додав: kaktus
Переглядів: 283 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Пошук
Калькулятор
Погода
Корисні посилання
Copyright MyCorp © 2024uCoz